HTML

rszarvas blog

Antiszisztematikus, antitematikus, antisztatikus és antidepresszáns blog ... Ami épp eszembe jut


Támogatom a szerzőt 2 dollárral.

DIY naptár 2013.jpg

Arrow.jpg

Bejegyzések

Friss topikok

Google navigáció - magyarítás, első tapasztalatok

2011.08.22. 10:32 rszarvas

Abban az esetben, ha a telefon nem rendelkezik magyar nyelvvel, a navigáció is angolul fog működni, angol feliratokkal, angl kiejtéssel. Két alkalmazást kell telepíteni a marketről a magyar nyelvű navigációhoz:

  • MoreLocale2 (ingyenes)
    Ezt indítva felugrik egy ablak, ahol kézzel is beírhatjuk a kívánt nyelvet, de egyszerűbb a back-gombot megnyomni, és a megjelenő listából kiválasztani a magyar nyelvet. Innentől a telefonon is minden magyar lesz.
  • SVOX Hungarian (Judit hangja kb. 500 Ft-ért megvásárolható a marketen)
      Itt a beállításokban az alapértelmezett motort SVOX Classic TTS-re kell állítani, a nyelvet pedig magyarra, más dolgunk nincs. 

És most az első benyomások:


A Google navigációja ingyenes, viszont internetes adatforgalmat generál. Az  útvonaltervezéskor álítólag letöltődik a navigáláshoz szükséges térképrészlet, így az menet közben hivatalosan nem igényel adatforgalmat, vagyis ha az útvonaltervezést az otthoni wifi-ről tesszük a ház mellett a kocsiban kuporogva, akár jól is járhatunk. Legalábbis ezt olvasni mindenhol. Halkan jegyzem meg, hogy ez nem túl életszerű, mert nem mindig olyan helyről indul az ember fia, ahol van nyílt wifi, és méréseim szerint korántsem megy a navigálás teljesen adatforgalom nélkül, úgyhogy nyugodtan kalkuláljuk bele, hogy bizony a mobil adatforgalmi keretünket is fogjuk terhelni. Azt is beleszámolhatjuk, hogy az utitársunk valószínűleg nem lesz annyira türelmes, hogy hagyja kijátsszani magunkat a térképpel, pláne ha az ember feleségéről van szó, aki amúgy sietne.

Több alkalommal teszteltem a navigációt, vidéken, autópályán és Budapesten is, és az általam mért eredmények 100 km-enként 1,5-2,5 Mb adatforgalmat mutattak. Igaz, az első 200 km-es tervezéskor rögtön lejött a telefonra 2 Mb-nyi vektoros térképadat (még wifi-ről), de az úton sikerült további 2 Mb-nyi 3G-s forgalmat összeszednem.
Ugyanez az adatmennyiség kereken 10-zel szorzandó, ha bekapcsoljuk a rétegek között a műholdkép megjelenítést. Elég nagyfiús ezeken a műholdfotókon navigálni, legalábbis pár percig. Ez a funció alapvetően csak csajozásra lehet alkalmas (erősen szubjektíve). A sok képi plusz-információ, ami egy fotón ott van, azért menet közben eléggé zavaró tud lenni, nagy ellenfényben sokszor csak sejteni lehet, hogy pontosan hol vagyunk a tereptárgyak, gyakran nehezen olvasható, apró feliratok között. Ha mindenki a saját szeméhez beállíthatná a műholdképek átlátszóságát egy, még nem zavaró szintre, az talán nagyot dobna a funkció használhatóságán. Persze ilyenkor rögtön ki is derülne, hogy a műholdképek és az utak valós helyzete között sokszor több méternyi a differencia.
Kis matek, és kiderül, hogy a sávszélességet azért annyira nem terheli még a műholdképek használata sem. Minden réteget bekapcsolva 30-40 kbit/s elegendő lehet végig a navigálás alatt, ami még akkor is bőven megvan, ha túllépjük a forgalmi keretet és korlátozza netünk sebességét a szolgáltató.

Néha ijesztő tényező, hogy éjszakai módban is ugyanazt a világos nappali műholdképet feszíti a felületre, és ezt még kombinálja a Google Maps a háttérvilágítás időnkénti önkényes felerősítésével/elsötétítésével, ami igencsak magára vonzza a tekintetet a koromsötét éjszakában. Logikus lenne, ha fordulópontok, kereszteződések közelében tenné csak ezt, de nem így van sajnos, a fényerőszabályzó algoritmus inkább csak véletlenszerű. Egyszer fél kerékkel át is gurultam emiatt a szembejövő sávba, de mint az a sorok között olvasható, szerencsésen túléltem a kis affért. 
A térkép hiányosságai néha bosszantóak tudnak lenni. Budapesten a szokott útvonalamon egy kb. 2 éve átadott útról tegnap még nem tudott a navigáció. Ezek szerint Google Maps malmai bizony lassan őrölnek. Az M6-os autópálya is bő egy évig nem szerepelt a Google Térképen, ami szerintem igen nagy hiányosság. Előfordul, hogy a navigáció szemmel láthatóan a hosszabb, kanyargós mellékutat javasolja egy-egy szakaszra, még akkor is ha mellette pár méterrel ott a nyílegyenes főút.

Nekem nagyon hiányzik még a figyelmeztetés a helyes sávra. Többször kellett koncentrálnom a megrajzolt útvonalra, hogy kiderüljön melyik sáv is az enyém. Szintén hiányolom a jelzést, hogy az aktuális szakaszon mekkora a sebességhatár. Pláne mert a gyorshajtás ma már igen drága sport. Lássuk be, a konkurenciáknál már régen igen jól működnek ezek a funkciók.

Gondolom a Google-nél sem ülnek karba tett kézzel, hanem -mint általában- gőzerővel dolgoznak a versenytársak tönkretételén, és várhatóan ezek a problémák egyszercsak eltűnnek majd. Mert ugye van még mit molyolni a térképek pontosságával, frissességével és a szolgáltatások színesítésével. Ha ez egyszer így lesz, minden bizonnyal komoly gondban lesznek a fizetős térképszolgáltatók. Én azért várom, hogy ez egyszercsak így legyen, addig is inkább maradok a járt úton.
 


 

Szólj hozzá!

Címkék: első tapasztalatok magyarítás magyarul benyomások google navigáció magyar beállítások android magyarítás

A bejegyzés trackback címe:

http://rszarvas.blog.hu/api/trackback/id/tr923170496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.